Wednesday, September 30, 2015

Vapor undang laknat.




Sambil menunggu sahabat tiba di sebuah restoran mamak. Saya membuat pesanan air terlebih dahulu. Sambil mata meliar memerhati suasana sekeliling.

Agak menjengkelkan, apabila terdapat dua kumpulan anak muda sedang riuh bersembang dan menghisap Vapor.  Asapnya berterbangan di merata tempat.

Saya sudah bercadang hendak berubah tempat, tetapi apakan daya, sudah tiada meja yang kosong. Memang saya kurang selesa dengan asap rokok, apatah lagi keadaan kesihatan saya yang kurang memuaskan,

Saya perhatikan. Terdapat beberapa meja yang di penuhi oleh beberapa keluarga. Ada anak-anak kecil. Ada bayi.

Ekspresi wajah masing-masing kelihatan jelas kurang senang dengan asap rokok Vapor itu.

"Lahanat sungguh budak-budak sekarang, bukannya tahu hormat pada orang lain, bangga dapat hisap api neraka!"

Luah seorang wanita yang berada di meja sebelah. Suaranya memang jelas kedengaran nada kemarahan.
Saya nampak anaknya memanggil kucing yang berada tidak jauh dari situ. Dia baling kepala ikan ke arah kucing. Kucing itu tidak menerpa ke arah kepala ikan yang menjadi habuannya. Memang pelik !

"Ha tengok, kucing pun tak nak datang ... pening dengan asap rokok dari neraka tu!" seorang dari ahli keluarga itu pula bersuara.

Sekelompok manusia berbangga menghisap rokok dan vapor.  Majoriti manusia berdoa laknat ke atas mereka.


Top of Form
Bottom of Form





No comments:

Post a Comment