Wednesday, January 4, 2017

Perancangan rojak.

Perancangan rojak.

Dari petang semalam, hati ini berbelah bahagi. Program di Bangi dan Pulau Indah berjalan serentak.

Seawal pagi. Ujian pertama telah datang. Tayar motor pancit.

Motor kedua, lampu tak bernyala.

Saya istighfar.

Berusaha menghubungi beberapa orang sahabat. Jika ada yang hendak ke Bangi atau Pulau Indah, Yang mana jawab, kalau ada rezeki, saya akan bergerak.

Malangnya, satu pun panggilan tidak berjawab.

Dalam waktu yang sama. Saya berusaha menjawab pesanan buku dan dadih dari beberapa orang pelanggan. Maklumlah, beberapa hari ini asyik keluar kawasan dan berubat.

Mendapat panggilan dari saudara yang datang dari Johor, hendak singgah ke rumah.

Tidak sampai 10 minit. Seorang lagi saudara dari Kuala Lumpur hendak singgah sebelum nak meneruskan perjalanan ke Singapura.

Sewaktu hendak menulis status ini, rumah mentua didatangi ahli keluarga dari Kedah.

Menariknya. Saudara yang hendak datang ke rumah telah siap memberi amaran.

'JANGAN MASAK! KAMI BAWA MAKANAN.'

Saya mengirimkan sms bergurau.

'Bawa KFC ka McD?'

Dijawab dengan bersahaja.

'Pizza Hut, eh hang jangan gatai nak masak!'

Saya merancang. Allah Maha Merancang.


.
.

Abang Long.
Segalanya ada hikmah.

 

No comments:

Post a Comment