Monday, January 2, 2017

Tabik Tuan !

Tabik Tuan !

Sebaik habis berlari satu pusingan Padang Pandamaran. Saya berjalan sambil bersenam ringan.

Terasa segar seluruh tubuh. Walaupun agak mencungap.

Duduk diatas pembahagi jalan, bersama beberapa orang pengunjung setia. Sambil terus meregangkan otot.

Seperti biasa, kami berbual mesra. Melayu, India, Cina, Sikh. Semuanya santai bersembang.

"Siapa yang belum bersarapan lagi?" seorang warga emas terus bertanya.

Semua yang berada disitu mengangkat tangan, dalam ketawa sempat bergurau.

"Ok, hari ini saya belanja sarapan." 

"Tuan, ada kena nombor ekor kah?" seorang kawan berketurunan Sikh bertanya dalam gurauan.

"Ha, nombor aku naik, ekor kena, kepala pun kena... eh, tak adalah, aku gurau je, hari ini cukup 10 tahun aku pencen." jelas warga emas itu.

"Oooo ..." semua menjawab hampir serentak.

"Ok jom, ingat senang kah Polis mau belanja sama kita..." gurau seorang kawan India.

"Apa kamu kata, Muniandy?" warga emas itu bertanya.

"Tarak apa-apa tuan, saya kata, kita kena Tabik Tuan." Muniandy terus ketawa.

Saya terus mencubit pinggang Muniandy.


.
.

Abang Long
Senior memang berjiwa kental.

Mar 29, 2015 1:38pm

No comments:

Post a Comment