Monday, January 2, 2017

Sambil wuduk tercarut.

Sambil berwuduk tercarut ...

Semua pintu tandas bertutup. Saya terpaksa menunggu diluar.

Kelihatan seorang lelaki warga emas memandang keliling.

Dan, oh rupanya pakcik itu mencari punca air untuk berwuduk.

Dia menggunakan sinki. Membasuh muka, siku. Sewaktu membasuh kaki. Tiba-tiba paip air patah. Air terus memancut keatas dengan begitu deras sekali.

"Oh, xyzmxk." jerit pakcik itu.

Saya terus berlari keluar. 

Dan sejurus, pakcik itu juga keluar dari dalam bilik air.

Pakaiannya lencun. 

Saya memandangnya dengan rasa belas, kasihan dan terpaksa menahan dari ketawa.

Saya terfikir solusi mudah untuk membantunya.

Saya ambil air botol yang sentiasa saya bawa dalam raga motor.

"Pakcik nak berwuduk?" saya bertanya.

Dia mengangguk





.
.

Abang Long.
Bukan mudah untuk tahan ketawa..

No comments:

Post a Comment